Sharon Hilgers is CEO bij My Jewellery. In 2011 startte zij als ondernemer. Dit deed zij naast haar toenmalige baan als docente Frans. Op dit moment heeft My Jewellery ruim 400 medewerkers in dienst en 26 boutiques geopend. Sharon Hilgers is één van de drie vrouwen in de ‘Top 100 Jonge Selfmade Miljonairs’ en is onlangs genomineerd voor EY (Entrepreneur of the Year).
Competitieve mode-industrie
My Jewellery is één van de snelst groeiende creatieve e-commerce bedrijven in Nederland. Het begon allemaal in ’s Hertogenbosch, maar met 26 boutiques in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland houdt het bedrijf zich goed staande in de altijd veranderende en competitieve mode-industrie. Waar andere sieradenwinkeltjes veelal eendagsvliegen zijn, is dat niet het geval bij My Jewellery. In 2011 nam Sharon Hilgers een sprong in het diepe, ze stopte als docente Frans en ging zich volledig focussen op sieraden. Ze greep haar kans en werkte onvermoeibaar door op haar zolderkamer. Haar ontwerpen zijn gewild en ondertussen is My Jewellery uitgegroeid naar niet alleen sieraden, maar ook accessoires, kleding, gifts en home accessoires. “Ik reflecteer en handel continu. Het merk innoveren, de stretch die je kunt maken werkt verslavend.”
Doorzettingsvermogen
Sharon Hilgers heeft het succes van My Jewellery te danken aan haar doorzettingsvermogen en het commerciële succes. Door continu te kijken naar de trends en daarnaast flexibel en innovatief te zijn blijft My Jewellery een internationale speler in de mode-industrie. Maar niet alleen internationaal, ook online en nationaal zijn er nog meerdere plannen in de maak. Sharon Hilgers: “Met betrekking tot onze groei in Nederland zijn er nog wel enkele steden waar een boetiek interessant zou kunnen zijn, bijvoorbeeld in Middelburg in Zeeland. Maar, we willen hier vooral strategische partnerschappen aangaan met multibrandstores. We hoeven geen honderden winkels in Nederland te openen, vooral ook omdat online bij ons zo sterk staat.”
Het volgende doel is sustainability
My Jewellery heeft onlangs iemand aangenomen die continu de duurzaamheid moet waarborgen en evalueren, van werkomstandigheden en fabrieken tot verpakkingen en recyclebare stoffen. Duurzaamheid staat dan ook hoog in het vaandel bij My Jewellery en Sharon Hilgers. “Volgend jaar willen we twintig procent van onze producten duurzamer geproduceerd hebben. Dit zit met name in kleding, want sieraden zijn al gemaakt van zestig procent gerecycled staal. We willen de hele keten in kaart brengen met als doel waar mogelijk duurzamere keuzes te maken. Dat is wel een uitdaging in het licht van de stijgende grondstof- en transportprijzen, dus we moeten dat stap voor stap doen. Ik vind het belangrijk om ook in de veranderende tijdsgeest trots te blijven op het bedrijf waarvoor je staat. In de mode zou duurzaamheid en transparantie hoog op de agenda moeten staan en bij ons dus ook.”